یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۰۱:۲۹

نخستین گردهمایی انجمن شرکت‌های حفاری نفت ‌و گاز برگزار شد
بسیج شرکت‌های حفاری خصوصی‌ و دولتی برای پیشبرد اهداف صنعت نفت
ایران دریلینگ: نخستین گردهمایی انجمن شرکت‌های حفاری نفت ‌و گاز به‌ منظور هویت بخشی به‌ مجموعه حفاری کشوربرگزار شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل ‌از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمد ایروانی؛ رئیس هیئت مدیره انرژی دانا، در نخستین گردهمایی انجمن شرکت‌های حفاری نفت‌ و گاز که به‌ میزبانی گروه دانا انرژی برگزارشد، هدف ازبرگزاری این گردهمایی را هویت بخشی به ‌مجموعه حفاری کشور خواند و از ثبت ‌رسمی و صدور شناسه ملی انجمن خبر داد. ایروانی با بیان اینکه انجمن حفاری شرکت‌های نفت ‌و گاز می‌تواند سبب ارتقا استانداردهای حفاری و کمک به ‌حفظ منافع‌ ملی شود، افزود: تاکنون در راستای هویت بخشی به ‌این انجمن، رئیس، نائب رئیس و دبیرانجمن تعیین و جلسه‌های مختلف به‌ منظور تبادل ‌نظر و اتخاذ تصمیمات کارشناسی دراین حوزه برگزارشده است. وی، مطالعه اساسنامه مصوب و شناسایی مورد اصلاح، انتخاب نام رسمی انجمن (انجمن حفاری شرکت‌های نفت ‌و گاز) و نام اختصاری (IDA)، پیگیری و دریافت شناسه‌انجمن، افتتاح حساب بانکی و درخواست انتقال وجوه اولیه، تصویب و تدوین آیین‌نامه عضویت، آیین‌نامه‌های داخلی، پرسشنامه و فرم عضویت و منشور اخلاقی و چشم‌انداز را از جمله فعالیت‌های انجام شده از سوی انجمن برشمرد.

گسترش تعامل انجمن حفاری و مجموعه وزارت نفت 

ایروانی از برگزاری نشست مشترک با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی ‌نفت ایران به ‌منظور اعلام موجودیت و ابراز توانمندهای این انجمن حفاری خبر داد و گفت: این نشست، پس‌ از گردهمایی امروز و اجماع نظرات اعضا با هدف همکاری تنگاتنگ با مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه نفت برگزار می‌شود. به‌ گفته وی، انجمن حفاری می‌تواند تصدی امر ارزشیابی شرکت‌های حفاری فعال و احراز صلاحیت آنها‌ را برای تقبل پروژه‌های حفاری چاه‌های نفت‌و‌گاز، ارائه خدمات حفاری و مواردی از این قبیل ‌را عهده‌دار شود. وی اظهار امیدواری کرد که‌ این گردهمایی و هم‌اندیشی با شرکت‌های فعال حفاری دولتی ‌و ‌خصوصی بتواند ضمن ایجاد همفکری ‌و شتراک‌گذاری تجربیات، مشارکت حداکثری برای پیشبرد به ‌موقع پروژه‌های حفاری را به‌ همراه داشته باشد.     

نقش غیرقابل انکار انجمن حفاری در توسعه صنعت نفت

سید مصطفی خویی؛ مدیرعامل گروه انرژی دانا، نقش انجمن حفاری شرکت‌های نفت ‌و گاز را نقشی بسیار موثر در پیشبرد اهداف توسعه‌ای صنعت نفت عنوان کرد. خویی با ارائه پیشنهادهای هفت‌ گانه‌ای به ‌اعضا انجمن حفاری، خواهان برگزاری مستمر میزگردهای تخصصی شد و گفت: باید با دعوت از متخصصان حفاری درعرصه‌های بین المللی ضمن استفاده از تجربیات در جهت نزدیکتر کردن فرهنگ ‌و دانش صنعت‌ نفت‌ ‌ایران با استانداردهای جهانی تلاش کنیم. وی افزود: تبادل اطلاعات فنی و دستاوردهای شرکت‌های حفاری عضو انجمن در زمینه‌های مختلف از جمله حفاری، اچ.اس.ایی، نیروی انسانی و ... باید افزایش یابد تا با استفاده از تجربیات مشترک بتوان خمیرمایه دانش حفاری کشور را غنی کرد.

اشتراک گذاری و تجمیع تجربیات شرکتهای حفاری

خویی توضیح داد: هم‌اکنون شرکت‌های مختلف حفاری اعم‌از بخش‌خصوصی و دولتی در میدان مشترک پارس‌جنوبی به‌ عنوان اولویت اول وزارت‌ نفت، مشغول انجام حفاری و ارائه خدمات به چاه‌های نفت‌ و گاز هستند که هر کدام دارای توانمندی ویژه‌ای دارند که با کمک انجمن می‌توان این دانش‌ها و تجربیات را تجمیع و مبادله کرد. وی تشکیل بانک اطلاعاتی از ابزار و تجهیزات در اختیار شرکت‌های حفاری نفت‌ و گاز را پیشنهاد داد و گفت: به ‌منظور کاهش زمان انتظار دکل‌های حفاری و همچنین در مواقع اضطراری، می‌توان با سعه‌صدر و حس‌همکاری موجود بین اعضا، مبادله تجهیزاتی انجام داد. خویی پیشنهاد داد: تشکیل پایگاه مشترک عملیاتی به‌منظور تبادل لجستیک درزمان‌های خاص‌ و اضطراری نیز می‌تواند سبب صرفه‌جویی در زمان و افزایش سرعت کار شود. وی ضمن تاکید بر رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست، گفت: به‌ دلیل پر مخاطره بودن حرفه حفاری و ایجاد تعهد به ‌اصول اچ.اس.ایی پیشنهاد می‌شود این مقوله از جمله اولویت‌های انجمن در نظر گرفته شود. مدیرعامل گروه انرژی دانا افزود: تشکیل کار گروه در زمینه منابع انسانی به منظور یکسان سازی سیاست های قابل اعمال در شرکت ها به ویژه در زمینه حقوق و دستمزد و همچنین ایجاد مدرسه حفاری به صورت مشترک از سوی انجمن نیز از جمله پیشنهادیی است که می تواند در تعالی فعالیت‌های این انجمن نقش داشته باشد.

تجمیع پتاسیلهای صنعت حفاری کشور در انجمن

مدیرعامل شرکت حفاری شمال با بیان اینکه این انجمن کل پتاسیل حفاری کشور را در خود جمع کرده است، افزود: نگاهی به‌ عملکرد صنعت حفاری کشور با قدمت بیش‌از یکصد سال در مقایسه با رقبا، کارنامه چشم‌نوازی را ارائه نمی‌دهد که امید می‌رود تشکیل انجمن حفاری بتواند در ارتقا این صنعت نقش موثری ایفاکند. هدایت الله خادمی ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری شاخص‌های حرفه‌ای‌ و فنی حفاری و الگوبرداری ازاستاندارهای شرکت‌های خارجی، گفت: این انجمن می‌تواند ضمن تعریف این شاخص‌ها، شرکت‌های حفاری را به ‌رعایت و التزام به ‌شاخص‌ها وادارکند. وی اظهارامیدواری کرد که با گردهمایی و تجمیع تجربیات شرکت‌های حفاری خصوصی‌ و دولتی در زمینه‌های مختلف بتوان گره‌ای از مشکلات موجود در کشور را بازکرد و به روند توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز شتاب بخشید.

ضرورت تسریع در اعلام ظرفیتهای انجمن حفاری به وزیر نفت

محمد عالمی؛ رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران بر شناسایی ظرفیت‌های انجمن به منظور اعلام به وزیر نفت تاکید کرد و گفت: این انجمن با هدف هم‌افزایی توانمندی‌های موجود در صنعت حفاری کشور تشکیل شده از این رو لازم است با برگزاری جلسات مشترک ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های عضو شناسایی و مکتوب شود. وی، بهبود و ارتقای کیفیت عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی وابسته به آن، ساماندهی به مقررات و قوانین حفاری در کشور براساس استانداردهای بین المللی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی و بالقوه شرکت‌ها و همچنین آموزش مشترک و بهبود ارتباطات را نیز از دیگر اهداف انجمن حفاری برشمرد. عالمی با اشاره به عضویت شرکت‌های فعال در عرصه حفاری چاه‌های نفت و گاز و نیز شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی در این انجمن گفت:  انتظار می‌رود این انجمن بتواند در راستای سامان بخشی به ضوابط و مقررات حرفه‌ای در صنعت حفاری نفت و گاز کشور و بهبود ارتباطات و توسعه و هم‌افزایی توانمندی‌ها و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه صنعت حفاری بسیار مفید و کارآمد باشد.

خرید هدفمند کالا و تجهیزات حفاری

بهمن سروشی؛ مدیرعامل شرکت گلوبال پتروتک کیش شناساندن انجمن شرکت‌های حفاری نفت و گاز به وزارت نفت را از موارد اولویت‌دار انجمن برشمرد و گفت: به منظور کاهش حوادث در حین حفاری، شرکت‌های عضو باید تبادل اطلاعاتی داشته باشند. وی با بیان اینکه انجمن می تواند به صورت هدفمند خرید کالا و تجهیزات موردنیاز صنعت حفاری را هدایت کند، گفت: متاسفانه به دلیل اطلاع‌رسانی نادرست از سوی افراد و سازمان‌های مختلف برخی شرکت‌ها به ناگاه به سمت خرید تجهیز خاصی (به عنوان مثال دکل حفاری) روی می‌آورند که این امر می‌تواند هم سرمایه‌دار و هم کارفرما را متضرر کند. سروشی افزود: این انجمن می تواند ضمن تعیین استاندارد برای دکل، کالا، مواد و تجهیزات حفاری از ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور با همکاری گمرک جلوگیری کند.  

 وی ادامه داد: انجمن حفاری شرکت‌های نفت و گاز می‌تواند با ابلاغ مشخصه‌های ویژه برای یک تجهیز خاص به وارد کنندگان، ضمن جلوگیری از هدر رفت سرمایه کشور، ضامن وجود و استفاده از کالاهای با کیفیت و مطابق با استاندارد در صنعت حفاری باشد.  نخستین مجمع انجمن شرکت‌های حفاری نفت و گاز ایران، هشتم اردیبهشت ماه امسال در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشکیل و اعضای ٧ نفره هیئت مدیره آن شامل ٥ عضو اصلی و ٢ عضو علی‌البدل انتخاب شدند.  اعضا اصلی هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حفاری نفت و گاز از نمایندگان شرکت‌های ملی حفاری ایران، حفاری شمال، دانا انرژی، کند و کاو انرژی پارس، نفت کاو، استوان انرژی انتخاب و معرفی شدند و اعضا علی‌البدل شامل نمایندگان شرکت پدکس و شرکت اسر کیش و همچنین بازرسان انجمن شامل شرکت توسعه حفاری تدبیر و شرکت بین‌المللی حفاری هستند.


  کد خبر : 374
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :